Review: De Erfenis van Richard Grenville

De Erfenis van Richard Grenville
De Erfenis van Richard Grenville by Natalie Koch
My rating: 2 of 5 stars

Dutch book, Dutch review.

Het boek gaat over Alexa Westerhof, die ontdekt dat ze beschikt over magische krachten.

Ik heb het boek uitgelezen en ben aan het tweede deel begonnen, maar ik ben toch niet heel erg onder de indruk. Het verhaal is niet bijster origineel, maar daar kan ik overheen kijken. Waar ik echter niet overheen kan kijken, is de spreektaal van de karakters en de lange monologen in het boek. Met de spreektaal heb ik het probleem dat ik het vind klinken alsof de schrijfster af en toe nog te jong wilt klinken. Ik vind het -niet alles, maar vaak- vervelend lezen.
De monologen vind ik vooral erg saai. Ik snap dat er informatie gegeven moet worden en dat dit een handige manier is om dat te doen, maar ik kom er niet doorheen. De monologen zijn saai en ik ben ze verticaal gaan lezen, zodat ik puur even snel over de pagina heen scan om te zien of er iets belangrijks wordt verteld.


Toch heb ik het boek wel uitgelezen en ben ik aan het tweede deel begonnen, omdat ik nog onbeantwoorde vragen heb die ik graag beantwoord wil zien. Het verhaal is niet origineel, maar wel leuk om te lezen en ik vind het vooral leuk bedacht dat de hoofdpersoon uit Nederland komt en in Engeland is gaan studeren. Ik vraag me af of ze Nederlands of Engels spreekt met haar Nederlandse huisgenoot.

Ik zou het boek niet per se aanraden, maar ik zou het ook weer niet afraden. Meer een gevalletje dat je zelf maar moet kijken wat je ermee doet.

Small English summary:
The book is about a girl who discovers she possesses magical powers.

The story is not very original, but it’s okay to read. I liked how the main character is Dutch and goes to study in England. What I didn’t like, was the way dialogues were written. To me, it looked like the author wanted to pretend she was still young and ‘cool’. I also didn’t like the monologues. They were way too long and couldn’t keep my attention at all. I just scanned over them, looking for useful information (which I seldom found). I don’t know if the book is translated, but I wouldn’t recommend it anyway.

View all my reviews

One thought on “Review: De Erfenis van Richard Grenville

  1. Pingback: 20. Read 100 books | imjustthisawesome

Leave a Reply

